Nauki ścisłe, problematyczne dla młodzieży

Często spotykamy się z informacjami napływającymi od młodych ludzi, od uczniów i studentów, że najwięcej problemów mają z przyswojeniem wiedzy nazywanej ogólnie działem nauk ścisłych. Zazwyczaj kwalifikujemy do działu nauk ścisłych takie przedmioty jak: matematyka, fizyka, chemia, ekonomia, które wymagają od dzieci i młodzieży systematycznej nauki oraz pojmowania różnych praw, nauczenia się wielu wzorów oraz rozumienie kiedy i jak należy ich używać. Wielu młodych ludzi narzeka również na konieczność zdawania matematyki na maturze, co jest często powodem stresu oraz niezdanych egzaminów dojrzałości, kończących edukację w szkole średniej. Problemy te często wynikają z faktu, że przedmioty z nauk ścisłych wymagają systematyczności oraz regularności nauki, nie można ominąć kilku lekcji, tematów czy jakiegoś działu i zacząć nauki w innym miejscu. Takie zachowanie zawsze będzie negatywne w skutkach, ponieważ dziecko będzie miało lukę, niezapełniona wiedzą nie pozwoli dziecku, nauczyć się i korzystać z kolejnego działu. Wiele osób zdecydowanie twierdzi, że nauka przedmiotów humanistycznych jest dla nich łatwiejsza i przyjemniejsza, co zresztą widać często po pozytywnych ocenach z tych przedmiotów. Również studia częściej wybieramy w kierunkach humanistycznych, jednak to właśnie po kierunkach ścisłych jest więcej miejsc pracy. Nie jest jednak regułą, że wszyscy łatwiej uczą się przedmiotów humanistycznych. Jest przecież całkiem spora liczba osób, które z prawdziwą przyjemnością uczą się fizyki, matematyki, chemii czy biologi. To, jaki przedmiot sprawia nam mniejsze trudności zależy między innymi od naszego nauczyciela, ale także od naszych osobistych zdolności.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.